Filmer

Igårkväll satt jag och såg en film på ettan. Den hette "häxor, läxor och dödliga lektioner" på svenska men på engelska heter den "Heathers". Bra översättning.. ..eller så inte. Jag har sett den en gång tidigare och tyckte den var bra, men när jag såg den igår tyckte jag den var ännu bättre. Egentligen vet jag inte varför, den har ju inte så bra handling.. Den handlar om en tjej som heter veronica träffar en kille som har flyttat runt hela hans liv för hans pappa jobbar på nå bygg grejs tror jag. han heter iaf JD. Och JD är typ helt psyko! han och veronica dödar tre ungdomar, dom mest populära på skolan (veronica tillhörde de gänget), och dom får de att se ut som självmord. dom skriver självmordsbrev . V är bra åp att skriva som andra skriver.. typ handstiler eller nått.. JD's pappa gillar att spränga byggander, hans mamma gick in i en av dom byggnaderna han sprängde fast hon visste vad som skulle hända, och de var typ då JD blev psyko. Och man kan ju säga såhär, äpplet faller itne långt från trädet..

Det är Christian Slater  och Winona Ryder spelar huvudrollerna



Skitbra! Så bra att jah faktist har beställt den från Ginza idag ^^

Tycker vanligtvis att christian slater är skirful, men i denna film är han rätt snygg faktist. den är ju från 80- talet
så de är ju ett tag sen ^^
Har beställt 5 filmer med han i. bara för att jag ville se dom och dom fanns inte på hemmakväll i lule..
den billigaste kostade 29 spänn och den dyraste 40 ^^ så de var ju inga stora summor ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback