Halkbana

Igår var jag till Piteå med körskolan. Vi for dit kring tjugo i nio och kom hem vid tjugo över två.
Vi kom dit jävligt tidigt.. först gick vi in i en hall där vi fick prova krocka i sju km/h, sen skulle vi sätta oss i en bil som satt på en ställning och den kunde niklas styra med hjälp av en kontoll.. Vi gick känna på hur bra bältet var...så vi fick volta i den. När man var upp och ner skulle vi spänna lös oss och sen krypa ut gemon förar rutan. De var skitäckligt! men de var lättare än vad jag trodde det skulle vara. Man skulle bara sätta fötterna i taket och trycka, men kunde man spänna lös och krypa ut.. Sen efter det fick vi gå in i en teorisal där dom informerade oss om vad vi skulle göra. sen efter det fick vi sitta och vänta i 40 minuter..

Sen när vi väl fick fara ut på banan åkte vi först ett varv med niklas, där han visade hur bilen funkade. sen fick vi köra sj'lva.. jag fick börja att köra med en annan tjej. de var ju bra!!! Vi fick först prova göra en vänstersväng i olika hastigheter. de var lite obehagligt :D men de var helt okej iaf.. Men sen skulle vi in i en kurva och där snurrade man typ bara runt ^^

Sen fick vi fara på raksträcka med en annan bil.. de var mycke tråkigare.. där fick man bromsa och sånt..

Men jag överlevde ju skiten och du är de gjort bort. ett steg närmare körkortet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback