26 Januari

Nu är man arbetslös. jippi... Är fan redan less! Har ingenting att göra. skulle till boden idag med ida var de tänkt. vi skulle bada (jag skulle simma och ida skulle dyka) men de blev inte.  Så här sitter jag ist och har tråkigt.

Men ska och jobba 6 dagar i februari också.. från den 5:e.. och de är ju nästa vecka, så de är ju ändå någonting.

Igårkväll läste jag ut Michael Connelly - The Brass Verdict. Jag tyckte att boken var rätt seg men jag kan bara säga att slutet var så sjukt bra så de spelade ingen roll! :D Åh va bra de vad! Fick värsta chocken. ^^

Nu vet jag inte riktigt vilken bok jag ska läsa. Har ju fått böckerna jag beställde. Men jag funderar på om jag kanske ska läsa en till michael connelly. Har ju kvar två stycken innan jag kan läsa hans senaste som jag köpte.. Den jag funderar på att läsa heter The Scarecrow och handlar om en journalist som heter Jack McEvoy. Han som är med i Poeten. Och eftersom att den var skitbra så måste ju den här opckså vara de. Eller ja, de är ju alla hans böcker. Jag fattar inte att man kan skriva 15 böcker om en och samma polis (Bosch) och få de att hänga ihop, alla små detaljer som knyts samman. Varför kan inte jag skriva så?! Fan vilken fantasi han måste ha. Jag är väldigt avundsjuk. Fan va han ska ha tjänat pengar! Samma med Stieg Larsson (han som har millenium-trilogin). Han drog ju inte hur mycke som hellst på sina böcker...

Läser jag inte The Scarecrow ska jag eventuellt läsa Emily Brontë - Wuthering Heights eller Kresley Cole - a Hunger Like No Other. Den sista handlar om vampyrer ;) Hehe, ovanligt va?! De är ju inte Twilight iaf. Fast jag är sugen på att läsa dom ett varv till, men får lugna mig lite med dom. Har läst dom 4-5ggr nu.. Ida har också blivit knäpp, till och med knäppare än mig snart :D Hon är inne på 5e gången nu. Och hon började läsa dom efter vi var och såg New Moon. Och de var inte alls länge sen ju. 21/11 typ. Och jag började i typ maj-juni nån gång :D

Nu sitter och lyssnar på Jason Aldean - Cowboy Lady :D Den är rätt bra faktiskt. Men ingen Brad Paisley precis ;D De är inte många som är bättre än han.


Michael Connelly (L)
" For Jack McEvoy, the killer named 'The Poet' was the last word in evil.
Think again, Jack
"


Med Twilight-omslag :D



Kresley Cole - A Hunger Like No Other.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback